Kolik živin příjmout za den?

21. září 2011 v 13:14 | Bio-Life |  články a tipy :)


Doporučený denní příjem živin

Mezi základní živiny zařazujeme známé bílkoviny, sacharidy, tuky a vlákninu. Doporučený denní příjem bílkovin se liší podle toho, jestliže chcete nabírat svalovou hmotu nebo rýsovat svaly, resp. přibírat či hubnout. Při udržování váhy nebo hubnutí se doporučuje cca 1g / 1 kg váhy. Při nabírání svalové hmoty je to nad 1 g / 1kg váhy. Sacharidy se odvíjejí od bílkovin. Při hubnutí musíte ubrat denní příjem sacharidů, při nabírání nebo vytrvalostních sportech naopak přidat, aby tělo ze sacharidů získalo maximum energie. Dále tuky - tuky jsou důležité složky, které zásobují tělo energií a také například mají funkci chránit vnitřní orgány. Příjem tuků se uvádí na 30% denního příjmu, což je podle mě zbytečně moc. Pro zdravé jedince nikoliv, ale pro obtloustlou populaci je to velká dávka. Pro stavy hubnutí postačí 10 - 15 g tuků, pro udržení váhy můžeme konzumovat větší množství tuků (pokud netrpíme nadváhou). Poslední, ale ne bezvýznamnou složekou, je vláknina. Vláknina je zmiňována ve spoustě našich článcích. Snažte se o 30 g denního příjmu. Jestliže nejste schopni sníst tolik jídla s vlákninou, vřele doporučuji Psyllium, které pijte nalačno každé ráno. Nejen že užíváním můžete předejít rakovině tlustého střeva a a zbavit se hemeroidů, ale můžete s ní i hubnout.



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 vestec vestec | Web | 12. ledna 2012 v 21:58 | Reagovat

Dobry clanek, hezky blog, podivas se na muj webik?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama